Historia firmy DIPOL sięga roku 1990, kiedy to grupa entuzjastów rozpoczęła produkcję anten do odbioru naziemnego sygnału telewizji analogowej i radia. Tak jak wiele firm w tamtych czasach, pierwsza "hala produkcyjna" to piwnica jednego z założycieli. Obecnie DIPOL to wielooddziałowa firma produkcyjno-dystrybucyjna, współpracująca z fabrykami na całym świecie. Zajmujemy się nie tylko sprzedażą towarów, ale przede wszystkim wspieramy technicznie swoich klientów. Równocześnie prowadzimy szeroko zakrojone działania szkoleniowe oraz marketingowe.
LOGO
W ciągu 30 lat działalności DIPOLa logo zmieniało się czterokrotnie. Pierwszy znak graficzny, autorstwa Piotra Waśniowskiego, funkcjonował do 1993 roku. Drugi, zaprojektowany przez Łukasza Kozaka, służył do roku 1995. Trzeci, którego twórcą był również Łukasz Kozak, funkcjonował aż do roku 2007. Od tego czasu, po dzień dzisiejszy, używamy loga projektu Piotra Felszyńskiego. | ![]() |
ANTENA, OD KTÓREJ WSZYSTKO SIĘ ZACZĘŁO
Anteny firmy DIPOL, na początku oferowane na giełdach elektronicznych, szybko stały się hitem sprzedażowym. DIPOL z piwnicy przeniósł się do budynku znajdującego się przy ulicy Ciepłowniczej w Krakowie, gdzie ma swoją centralę do dziś. Mimo zwiększania liczby pracowników i ulepszania technologii produkcji, popyt na anteny DIPOLa był tak ogromny, że przez wiele lat firma z trudem nadążała z realizacją zamówień. DIPOL od początku wyróżniał się na rynku towarami dobrej jakości i starannie przygotowanymi do sprzedaży. Flagowy produkt lat 90-tych, antena ASP-8, był sprzedawany w kartonowym opakowaniu. Na zdjęciu opakowanie anteny z 1991 roku, według projektu Jacka Dembosza. | |
MIEJSCE, W KTÓRYM JESTEŚMY "OD ZAWSZE"
DIPOL W INTERNECIE
Firma szybko uświadomiła sobie potencjał nowego, błyskawicznie rozprzestrzeniającego się medium, jakim był Internet. Pierwsza, prosta strona internetowa powstała już w 1996 roku. Obecna witryna to rozbudowany sklep internetowy, platforma biznesowa oraz edukacyjna, dostępna w 7 językach i oferująca ponad 2500 produktów z pełnym wsparciem technicznym.
Wygląd dawnych wersji witryny sklepu internetowego.
Wraz ze wzrostem popularności social mediów, naszą firmę zaczęliśmy promować na różnych platformach. Od 2008 roku prowadzimy konto w serwisie YouTube, gdzie publikujemy tutoriale wideo. W 2010 roku zdecydowaliśmy o założeniu drugiego kanału, anglojęzycznego, by nasze filmy docierały do szerszej publiczności. Mamy tam aż 27 tysięcy subskrybentów!
Na Facebookowym fanpage'u od 2012 roku przekazujemy informacje o nowościach produktowych i nowych filmach oraz udzielamy odpowiedzi na pytania techniczne użytkowników.
Na Facebookowym fanpage'u od 2012 roku przekazujemy informacje o nowościach produktowych i nowych filmach oraz udzielamy odpowiedzi na pytania techniczne użytkowników.
EKSPANSJA NA RYNKI EUROPY I ŚWIATA
Jesienią roku 1991 DIPOL został eksporterem. Początkowo sprzedawaliśmy nasze anteny do krajów ościennych, później coraz dalej. Obecnie eksportujemy do 70 krajów na całym świecie.
Kraje, do których obecnie eksportowane są towary.
SZKOLENIA DLA PROJEKTANTÓW I INSTALATORÓW
Pierwsze szkolenia organizowane przez firmę DIPOL odbyły się w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych i dotyczyły zagadnień związanych z projektowaniem i budową telewizyjnych instalacji antenowych.
Przez lata, równolegle z rozbudową oferty, systematycznie powiększaliśmy liczbę i zakres tematyczny prowadzonych kursów. Obecna oferta szkoleń obejmuje instalacje CCTV, WLAN/WLAN, TV-SAT i GSM. Można też nauczyć się spawać światłowody. Certyfikacja szkoleń DIPOLa przez światowych liderów branży, takich jak TP-Link i Hikvision, gwarantuje wysoki poziom merytoryczny kursów, podczas których nacisk kładzie się na ćwiczenia praktyczne.
Ze względu na sytuację roku 2020 i 2021 nasza firma musiała zawiesić stacjonarne edycje szkoleń. Chęć kształcenia była jednak silniejsza od przeciwności i w taki sposób zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu szkoleń w formie webinarów online. Byliśmy jedynym dostawcą rozwiązań dla instalacji teletechnicznych, który w tym feralnym czasie wciąż szkolił instalatorów, korzystając z możliwości jakie dawał Internet.
W 2024 roku nasi inżynierowie z Działu Technicznego przeprowadzili 47 szkoleń w 12 miastach na terenie całej Polski. Uczestniczyło w nich ponad 500 instalatorów.
Więcej informacji i aktualna lista szkoleń na edycję wiosenną 2025 roku dostępna jest tutaj.
INFORMATOR I BIBLIOTEKA ARTYKUŁÓW TECHNICZNYCH
Od października 1998 r. w DIPOLu publikujemy Informator TV-SAT, CCTV, WLAN. Opisywane są w nim nowe technologie, poruszane zagadnienia dotyczące instalacji teletechnicznych oraz podawane przykładowe rozwiązania problemów powstałych przy uruchamianiu instalacji. Internetowe wydanie naszego tygodnika jest tłumaczone na 7 języków i rozsyłane do 24 tysięcy czytelników.
Dział Techniczny firmy DIPOL publikuje liczne biblioteki techniczne, w których można znaleźć przydatne schematy instalacji niskoprądowych.
Dział Techniczny firmy DIPOL publikuje liczne biblioteki techniczne, w których można znaleźć przydatne schematy instalacji niskoprądowych.
NASZE MARKI I DOSTAWCY
Od początku swojego istnienia sprzedajemy produkowane przez siebie urządzenia sygnowane własną marką. Pierwszymi wyrobami były anteny do odbioru telewizji naziemnej. Z czasem asortyment został poszerzony o anteny telekomunikacyjne. Obecnie pod tą marką sprzedawane są także uchwyty antenowe, maszty aluminiowe, złącza i konektory.
Naszymi najpopularniejszymi markami są:
Więcej o naszych markach i dystrybutorach można przeczytać tutaj.
Naszymi najpopularniejszymi markami są:
- Signal - osprzęt RTV, szafy RACK 19", repeatery GSM i wiele innych
- Ultimode - m.in. patchcordy, pigtaile, złącza światłowodowe i urządzenia pomiarowe
- Netset - okablowanie strukturalne
- Triset - kable koncentryczne 75 Ω
- Hikvision - dostawca produktów i rozwiązań do CCTV - DIPOL w 2007 roku, jako pierwszy w Polsce, został dystrybutorem produktów Hikvision
- Dahua - dostawca CCTV i inteligentnych rozwiązań IoT - współpracujemy od 2021 roku
- Signal Fire - producent spawarek światłowodowych - jesteśmy wyłącznym dystrybutorem spawarek Signal Fire w Polsce
- Sendun - marka sprzętu do komunikacji optycznej oraz spawarek światłowodowych
- TP-Link - dostawca urządzeń bezprzewodowych, routerów, transmiterów sieciowych, media konwerterów i wielu innych
- Alcad - producent urządzeń do odbioru, przetwarzania i dystrybucji sygnałów telewizyjnych
- Terra - dostawca specjalistycznych urządzeń do odbioru i dystrybucji sygnałów telewizji satelitarnej DVB-S/S2, naziemnej DVB-T i kablowej DVB-C
- Sunell - producent urządzeń z branży telewizji przemysłowej
Więcej o naszych markach i dystrybutorach można przeczytać tutaj.
GWARANCJA TOWARÓW
Nie boimy się wydłużać gwarancji na towary, których jesteśmy producentem oraz te, które wprowadzamy na rynek polski i europejski. Okres gwarancji wynosi od 1 roku do 15 lat. W karcie katalogowej każdego towaru w serwisie internetowym firmy DIPOL, znajduje się zapis precyzujący długość gwarancji dla konkretnego towaru. Od marca 2019 r. informacja o długości gwarancji podawana jest także na fakturze sprzedaży przy każdej pozycji towarowej. Okres gwarancji jest uzależniony od rodzaju sprzętu oraz od producenta.
DIPOL NA KONFERENCJACH I SEMINARIACH REGIONALNYCH
W latach 2010 - 2022 braliśmy udział w popularnych branżowych Seminariach Regionalnych, organizowanych przez firmę Biotop. Począwszy od pierwszego seminarium we Wrocławiu, przez ostatnie lata, regularnie wygłaszaliśmy swoje prezentacje w wielu miastach na terenie całej Polski, szkoląc setki zainteresowanych przedstawicieli branży.
Wykłady i prezentacje, przygotowane z myślą o pracownikach biur projektowych i firmach wykonawczych, dotyczyły teletechnicznych instalacji w budynkach zamieszkania zbiorowego, zgodnych z obowiązującymi przepisami. Po wykładach następowały spotkania, podczas których udzielano odpowiedzi na nurtujące uczestników kwestie dotyczące budowy systemów TV-SAT, CCTV i FTTX.
WSPIERAMY SZKOŁY I UCZELNIE TECHNICZNE
Od 2013 r. aktywnie wspieramy szkoły i uczelnie techniczne poprzez:
- udostępnienie kompletu materiałów, które mogą być wykorzystane przy wdrażaniu programu kształcenia dla kierunku Technik Elektronik
- udzielanie rabatów przy zakupie urządzeń i materiałów instalacji teletechnicznych na potrzeby wyposażenia pracowni szkolnych
- szkolenia merytoryczne nauczycieli z lokalnych techników w projektowaniu, budowie i konfiguracji instalacji teletechnicznych
TARGI I IMPREZY BRANŻOWE
Już od 1993 r. uczestniczymy w targach branżowych organizowanych w Polsce i Europie. Pierwszą imprezą były poznańskie targi INFOSYSTEM 93. W późniejszych latach DIPOL miał swoje stoiska na targach SAT Krak, łódzkim Intertelecom, poznańskim Energetics i kieleckim ALARM, podczas których demonstrował systematycznie rozszerzającą się ofertę. Oprócz anten, na stoisku zaczęły gościć elementy profesjonalnych instalacji SMATV, kamery telewizji przemysłowej, wzmacniacze sygnału GSM i urządzenia LAN/WLAN. W latach 2013-2024 można było nas odwiedzić na targach Energetab, organizowanych w Bielsku-Białej.

Październik roku 2011 to szczególna data w kalendarzu targowym DIPOLA. Podczas targów SatKrak zadebiutowała pierwsza iteracja Śpiewającego Robota. W latach 2011-2017 bawił on osoby odwiedzające imprezy branżowe, a jednocześnie prezentował ofertę firmy, z której zresztą był zbudowany :). W roku 2017 zaprezentowano jego następcę.
WSPOMAGAMY CYFRYZACJĘ TELEWIZJI
Lata 2012 - 2013 to proces systematycznego wyłączania nadajników telewizji analogowej i przejścia na cyfrową telewizję DVB-T. W tym czasie przedstawiciele firmy DIPOL odwiedzili wiele regionów Polski, biorąc udział w tak zwanych "Miasteczkach Cyfrowych". Wydarzenia te, organizowane w formie pikniku, miały na celu informowanie lokalnych społeczności o zmianie sposobu odbioru sygnału telewizji. Podczas imprezy pracownicy DIPOLa odpowiadali na pytania dotyczące DVB-T i prezentowali ofertę firmy, najczęściej korzystając ze wspomnianego wcześniej Robota i jego wiernego kompana Cyfrowego Psa :)
WYRÓŻNIENIE ZA NAJWIĘKSZY WKŁAD W PROMOWANIE PRODUKTÓW MARKI HIKVISION
W listopadzie 2019 r. na Wielkiej Gali z okazji 5-lecia Hikvision w Polsce DIPOL, jako jeden z trzech wiodących dystrybutorów (wszystkich jest 33), został wyróżniony pamiątkową tablicą za szczególnie owocną współpracę i największy wkład w promowanie produktów marki Hikvision.
Tutaj można zobaczyć wszystkie nagrody jakie zdobyliśmy przez lata swojej działalności.
KONKURS FOTOGRAFICZNY - ARTYSTYCZNE SPOJRZENIE NA ANTENY
Od 2002 r. organizujemy coroczny konkurs fotograficzny, którego tematem są anteny - urządzenia do odbioru i nadawania sygnału. Nadsyłane zdjęcia są nieszablonowe, czasem powodują uśmiech na twarzy, a czasem skłaniają do większej zadumy. Głównym jurorem w konkursie jest krakowski fotografik Paweł Zechenter. Co roku na konkurs wpływa kilkaset prac.
CUDA I DZIWY:

Kolejna ciekawostka z przeszłości - antyzegar. Urządzenie to różniło się od tradycyjnego czasomierza tym, że jego wskazówki poruszały się w przeciwną stronę, pokazując poprawny czas. Pierwotnie zaprojektowany jako gadżet reklamujący firmę, okazał się hitem sprzedaży w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku.
Na potrzeby marketingowe firmy budowane były ciekawe instalacje, składające się z produktów będących w naszej ofercie. Niektóre z nich osiągnęły samoświadomość i udzielają się na różnych imprezach branżowych ;)
ZDJĘCIA OKŁADEK FIRMOWYCH KATALOGÓW:
Od 1991 do 2020 r. wydawaliśmy drukowany katalog. Aktualizowany dwa razy w roku, liczący ponad 130 stron, publikowany w łącznym nakładzie 5 tysięcy egzemplarzy.