Od kwietnia 2020 firma DIPOL realizuje wysyłki towarów do paczkomatów Inpost.
System e-Sklepu, na odpowiednim etapie składania zamówienia, informuje kupującego czy jest możliwa wysyłka do paczkomatu i ile ta usługa będzie kosztować. Klient wybierając tę opcję wyraża zgodę na doliczenie przedstawionych mu kosztów wysyłki.
Paczkę z paczkomatu można odebrać całą dobę do 48 godzin od umieszczenia jej w paczkomacie.
Wysyłkę można zamówić do paczkomatu jeżeli spakowana paczka spełnia poniższe warunki:
- w koszyku znajdują się tylko towary nadające się do wysyłki do paczkomatu (odpowiednie oznaczenie znajduje się w karcie towaru),
- najdłuższy bok paczki jest mniejszy niż 64 cm,
- szerokość paczki jest mniejsza niż 41 cm,
- najkrótszy bok jest mniejszy niż 38 cm,
- masa paczki nie przekracza 18 kg,
- nie zawiera towarów niebezpiecznych (np. łatwopalnych),
- pobranie nie przekracza 5000 zł. Jak odebrać przesyłkę pobraniową? (opcja jeszcze nie jest uruchomione w e-Sklepie).
System policzy wysyłkę dwóch lub trzech paczek jeżeli:
- objętość lub masa zamówionego towaru przekroczy wartość dopuszczalną (wg standardów pakowania Dipol),
- wybrane towary są z różnych grup wysyłkowych co wskazuje że spakowane razem mogą się wzajemnie uszkodzić.
Maksymalnie z jednego zamówienia można spakować 3 paczki.
Jeżeli wysyłka składa się z dwóch lub trzech paczek nie jest możliwe wybranie płatności "za pobraniem".
Klient który wybiera dostawę do paczkomatu jest proszony o:
- podanie numeru telefonu (jest powiązany z aplikacją lub należy go podać odbierając przesyłkę),
- podanie adresu mailowego do powiadomień (Inpost wysyła powiadomienia i kod odbioru),
- wybranie paczkomatu do którego zostanie dostarczona przesyłka (nie wszystkie paczkomaty realizują opcję "za pobraniem").
Wysłaną paczkę można śledzić:
- na stronie inpost.pl/sledzenie-przesylek,
- za pomocą Asystenta Googla. Rozmowę zaczyna się od frazy „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy paczkomat. Do lokalizacji przesyłki potrzebny jest numer telefonu i ostatnie 4 cyfry numeru przesyłki.
- za pomocą WhatsApp. Wystarczy w tej aplikacji wysłać pod numer 722 444 000 zapytanie do chatbota o status paczki podając numer telefonu i ostatnie cztery cyfry numeru przesyłki. Rozmowa wygląda jak z Asystentem Googla. Więcej informacji tutaj.
- w aplikacji dostępna jest mapa paczkomatów - z łatwością znajdziesz ten najbliższy,
- otrzymujesz powiadomienia o statusie przesyłki,
- jeśli zamówiłeś więcej paczek, każda z nich jest pokazywana osobno,
- paczki zostaną domyślnie posortowane ze względu na to, na jakim etapie podróży się znajdują,
- dzięki funkcji notyfikacji geofencing dostaniesz przypomnienie o odbiorze paczki, gdy znajdziesz się w pobliżu paczkomatu,
- możesz zdalnie otworzyć skrytkę paczkomatu (stojąc przed paczkomatem),
- przy zamówieniach paczek za pobraniem, masz możliwość zapłaty za paczki pobraniowe przy pomocy aplikacji. Płatność aplikacją obejmuje wszystkie popularne możliwości szybkich transakcji: Blik, przelew, karta kredytowa,
- możesz zarchiwizować daną przesyłkę gdybyś jej dane potrzebował w przyszłości.
Firma Inpost na czas obowiązywania stanu epidemicznego udostępniła stronę