Od kwietnia 2020 roku firma DIPOL realizuje wysyłki towarów do paczkomatów Inpost.
System e-Sklepu, na odpowiednim etapie składania zamówienia, informuje kupującego czy jest możliwa wysyłka do paczkomatu i ile ta usługa będzie kosztować. Klient wybierając tę opcję wyraża zgodę na doliczenie przedstawionych mu kosztów wysyłki.
Paczkę z paczkomatu można odebrać całą dobę do 48 godzin od umieszczenia jej w paczkomacie.
Wysyłkę można zamówić do paczkomatu jeżeli spakowana paczka spełnia poniższe warunki:
- w koszyku znajdują się tylko towary nadające się do wysyłki do paczkomatu (odpowiednie oznaczenie znajduje się w karcie towaru)
- najdłuższy bok paczki jest mniejszy niż 64 cm
- szerokość paczki jest mniejsza niż 41 cm
- najkrótszy bok jest mniejszy niż 38 cm
- masa paczki nie przekracza 18 kg
- nie zawiera towarów niebezpiecznych (np. łatwopalnych)
- pobranie nie przekracza 5000 zł. Jak odebrać przesyłkę pobraniową? (opcja jeszcze nie jest uruchomiona w e-Sklepie)
System policzy wysyłkę dwóch lub trzech paczek jeżeli:
- objętość lub masa zamówionego towaru przekroczy wartość dopuszczalną (wg standardów pakowania Dipol)
- wybrane towary są z różnych grup wysyłkowych, co wskazuje, że spakowane razem mogą się wzajemnie uszkodzić
Maksymalnie z jednego zamówienia można spakować 3 paczki.
Jeżeli wysyłka składa się z dwóch lub trzech paczek nie jest możliwe wybranie płatności "za pobraniem".
Klient, który wybiera dostawę do paczkomatu jest proszony o:
- podanie numeru telefonu (jest powiązany z aplikacją lub należy go podać odbierając przesyłkę)
- podanie adresu mailowego do powiadomień (Inpost wysyła powiadomienia i kod odbioru)
- wybranie paczkomatu, do którego zostanie dostarczona przesyłka (nie wszystkie paczkomaty realizują opcję "za pobraniem")
Wysłaną paczkę można śledzić:
- na stronie inpost.pl/sledzenie-przesylek
- za pomocą Asystenta Googla. Rozmowę zaczyna się od frazy „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy paczkomat. Do lokalizacji przesyłki potrzebny jest numer telefonu i ostatnie 4 cyfry numeru przesyłki.
- za pomocą WhatsApp. Wystarczy w tej aplikacji wysłać pod numer 722 444 000 zapytanie do chatbota o status paczki podając numer telefonu i ostatnie cztery cyfry numeru przesyłki. Rozmowa wygląda jak z Asystentem Googla. Więcej informacji tutaj.
- w aplikacji dostępna jest mapa paczkomatów - z łatwością znajdziesz ten najbliższy
- otrzymujesz powiadomienia o statusie przesyłki
- jeśli zamówiłeś więcej paczek, każda z nich jest pokazywana osobno
- paczki zostaną domyślnie posortowane ze względu na to, na jakim etapie podróży się znajdują
- dzięki funkcji notyfikacji geofencing dostaniesz przypomnienie o odbiorze paczki, gdy znajdziesz się w pobliżu paczkomatu
- możesz zdalnie otworzyć skrytkę paczkomatu (stojąc przed paczkomatem)
- przy zamówieniach paczek za pobraniem, masz możliwość zapłaty za paczki pobraniowe przy pomocy aplikacji. Płatność aplikacją obejmuje wszystkie popularne możliwości szybkich transakcji - Blik, przelew i kartę kredytową.
- możesz zarchiwizować daną przesyłkę gdybyś jej dane potrzebował w przyszłości
Firma Inpost na czas obowiązywania stanu epidemicznego udostępniła stronę