Zasady wysyłki towarów do paczkomatu Inpost

Od kwietnia 2020 firma DIPOL realizuje wysyłki towarów do paczkomatów Inpost.
System e-Sklepu, na odpowiednim etapie składania zamówienia, informuje kupującego czy jest możliwa wysyłka do paczkomatu i ile ta usługa będzie kosztować. Klient wybierając tę opcję wyraża zgodę na doliczenie przedstawionych mu kosztów wysyłki.
Paczkę z paczkomatu można odebrać całą dobę do 48 godzin od umieszczenia jej w paczkomacie.
Wysyłkę można zamówić do paczkomatu jeżeli spakowana paczka spełnia poniższe warunki:
  • w koszyku znajdują się tylko towary nadające się do wysyłki do paczkomatu (odpowiednie oznaczenie znajduje się w karcie towaru),
  • najdłuższy bok paczki jest mniejszy niż 64 cm,
  • szerokość paczki jest mniejsza niż 41 cm,
  • najkrótszy bok jest mniejszy niż 38 cm,
  • masa paczki nie przekracza 18 kg,
  • nie zawiera towarów niebezpiecznych (np. łatwopalnych),
  • pobranie nie przekracza 5000 zł. Jak odebrać przesyłkę pobraniową?
  • (opcja jeszcze nie jest uruchomione w e-Sklepie).
System policzy wysyłkę dwóch lub trzech paczek jeżeli:
  • objętość lub masa zamówionego towaru przekroczy wartość dopuszczalną (wg standardów pakowania Dipol),
  • wybrane towary są z różnych grup wysyłkowych co wskazuje że spakowane razem mogą się wzajemnie uszkodzić.
Maksymalnie z jednego zamówienia można spakować 3 paczki.
Jeżeli wysyłka składa się z dwóch lub trzech paczek nie jest możliwe wybranie płatności "za pobraniem".
Klient który wybiera dostawę do paczkomatu jest proszony o:
  • podanie numeru telefonu (jest powiązany z aplikacją lub należy go podać odbierając przesyłkę),
  • podanie adresu mailowego do powiadomień (Inpost wysyła powiadomienia i kod odbioru),
  • wybranie paczkomatu do którego zostanie dostarczona przesyłka (nie wszystkie paczkomaty realizują opcję "za pobraniem").
Wysłaną paczkę można śledzić:
  • na stronie inpost.pl/sledzenie-przesylek,
  • poprzez aplikację na Androida, iOS, Huawei
  • za pomocą Asystenta Googla. Rozmowę zaczyna się od frazy „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy paczkomat. Do lokalizacji przesyłki potrzebny jest numer telefonu i ostatnie 4 cyfry numeru przesyłki.
  • za pomocą WhatsApp. Wystarczy w tej aplikacji wysłać pod numer 722 444 000 zapytanie do chatbota o status paczki podając numer telefonu i ostatnie cztery cyfry numeru przesyłki. Rozmowa wygląda jak z Asystentem Googla. Więcej informacji tutaj.
  • w aplikacji dostępna jest mapa paczkomatów - z łatwością znajdziesz ten najbliższy,
  • otrzymujesz powiadomienia o statusie przesyłki,
  • jeśli zamówiłeś więcej paczek, każda z nich jest pokazywana osobno,
  • paczki zostaną domyślnie posortowane ze względu na to, na jakim etapie podróży się znajdują,
  • dzięki funkcji notyfikacji geofencing dostaniesz przypomnienie o odbiorze paczki, gdy znajdziesz się w pobliżu paczkomatu,
  • możesz zdalnie otworzyć skrytkę paczkomatu (stojąc przed paczkomatem),
  • przy zamówieniach paczek za pobraniem, masz możliwość zapłaty za paczki pobraniowe przy pomocy aplikacji. Płatność aplikacją obejmuje wszystkie popularne możliwości szybkich transakcji: Blik, przelew, karta kredytowa,
  • możesz zarchiwizować daną przesyłkę gdybyś jej dane potrzebował w przyszłości.
Firma Inpost na czas obowiązywania stanu epidemicznego udostępniła stronę