FB
MÓJ KOSZYK
Mój koszyk jest pusty

INFORMACJE

Reportaże

W Europie pokazują a w Azji handlują –
Hong Kong Electronics Fair 13-16.10.2005 i China Sourcing Fair w Szanghaju 10-12.10.2005
Targi elektroniczne w Europie przeznaczone są głównie do promocji produktów wśród klientów końcowych i ostatniego szczebla dystrybucji. Stąd duży nacisk na wygląd stoisk i atrakcje towarzyszące, mające zwrócić uwagę szerokiej publiczności na promowane produkty i podkreślić pozycję firm.
Targi azjatyckie to spotkania producentów z dystrybutorami. Tysiące, głównie chińskich, firm ostro konkuruje ze sobą, a udział w targach umożliwia kontakt z klientami, dlatego nie ma tam kłopotów ze znalezieniem chętnych do wystawiania swoich produktów. Chętnie zjeżdżają na azjatyckie targi dystrybutorzy z całego świata, znajdując ciekawe produkty w najniższych cenach. Możliwość wejścia na targi po ukończeniu 18 lat i brak gadżetów ogranicza liczbę przypadkowych zwiedzających, pozwalając na spokojne prowadzenie rozmów handlowych.
Dwa tysiące firm wystawiało swoje produkty w nowoczesnej hali Convention and Exhibition Centre w Hongkongu
Jedna z hal Targów w Szanghaju. Niewielkie i skromne stoiska, jednak zawsze z kompetentną obsługą, często z szefem firmy - to charakterystyczna cecha obu imprez.
Hong Kong Electronics Fair i China Sourcing Fair w Szanghaju to targi elektroniki użytkowej i kooperacji zakresie elektroniki. Dominująca grupą towarową były monitory i telewizory LCD. W tym asortymencie, szczególnie ciekawie zapowiada się walka o rynek mobilny. Popularność odtwarzaczy wideo, cyfrowa telewizja naziemna pozwalają na wygodne oglądanie w czasie podróży samochodowych, stąd na targach wystawiało się kilkudziesięciu producentów mobilnych monitorów i trzeba przyznać, że łatwo znajdowali potencjalnych klientów.
Wśród ofert mobilnych monitorów i odtwarzaczy zauważyliśmy urządzenie umieszczone w osłonie przeciwsłonecznej i wbudowane we fragment deski rozdzielczej.
Monitory LCD znajdują zastosowanie jako ramki obrazkowe do przeglądania zdjęć
Szeroka była oferta telefonów VoIP, oferujących pracę we wszystkich używanych systemach jednak widoczna była przewaga rozwiązań przygotowanych dla Skype.
Niemal wszyscy producenci odbiorników radiowych wystawiali sprzęt dla radiofonii DAB, co może zwiastować szybki rozwój i wzrost popularności cyfrowego radia.

Nie maleje zainteresowanie telefonami komórkowymi, na rynku azjatyckim renomowane firmy Nokia, Motorola, Sony Ericsson wypierane są ostro przez rodzimych producentów, oferujących sprzęt po znacznie niższych cenach.
Odtwarzacz MP3 wbudowany w okulary.
Cenowo i ilościowo, do roli gadżetów zbliżają się odtwarzacze MP3, których ceny zaczynają sie już od kilku dolarów. Natomiast produktem naturalnie wchodzącym na rynek po odtwarzaczach muzyki są odtwarzacze wideo, z których te pracujące w systemie MP4 i wyposażone w twarde dyski wkrótce powinny stać się młodzieżowym przebojem.
Wraz ze wzrostem popularności palmtopów rozszerza się oferta akcesoriów do nich. Firma Spectec ostro konkuruje z SunDisk w produkcji kart WLAN na slot SDIO (SD Input Output)
Firma Sunell, na licencji amerykańskiej firmy Pixim, wdrożyła do produkcji typu Ultra-Wide Dynamic Color Camera, wyposażoną w nowej generacji przetwornik, gdzie długość ekspozycji regulowana jest dla pojedynczego pixela, co zapobiega prześwietlaniu lub niedoświetleniu obrazu. Kamera znakomicie nadaję sie do monitoringu dróg.
Firma Forecam zaprezentowała obiektywy dzień-noc wykonany ze specjalnego szkła umożliwiajacy lepszą prace w warunkach nocnych.
Dla osób o specjalnych wymaganiach i wyrafinowanym guście chińscy producenci przygotowali głośniki w formie obrazu, telewizor z latarką i kilkoma innymi urządzeniami oraz telefon dla Legalnej Blondynki. Podejrzewamy, że wszystkie produkty przygotowano na rynek amerykański.
Na Targach w Hongkongu panuje zwyczaj obdarowywania się przez zaprzyjaźnione firmy wieńcami kwiatów w formie przypominającej europejskie wieńce pogrzebowe.
Zwiedzający, zmęczeni zgiełkiem, natłokiem obrazów i chaosem mogli oderwać się od atmosfery targowej w pokoju do medytacji.
Jednak, jak zauważyliśmy wśród męskiej widowni większa popularnością niż pokój medytacji cieszyły się inne atrakcje.