Regulamin sprzedaży wysyłkowej firmy DIPOL

Złożenie zamówienia oznacza równocześnie akceptację poniższych warunków:
Właściciel e-Sklepu:

DIPOL Gołaszewski, Gwizdała, Waśniowski Spółka Jawna
31-587 Kraków
ul. Ciepłownicza 40
tel./fax: +48 12 644 29 13
e-mail: dipol@dipol.com.pl
internet: www.dipol.com.pl
NIP: 678-01-01-049
REGON: 350509592
KRS: 0000094703
nr konta bankowego:
15 1140 2004 0000 3102 3470 7064
BRE BANK, ul. Mickiewicza 10, 90-050 Łódź
1. Składanie zamówienia.

1.1.
Kontrahent składający zamówienie w e-Sklepie jest obsługiwany przez Magazyn Sklepu Internetowego prowadzony przez Centralę firmy DIPOL w Krakowie.

1.2.
Szczegóły dotyczące sposobu składania zamówienia znajdują się w menu Pomoc w zakładce Jak kupić?
2. Rodzaje płatności za zamówiony towar.

2.1.
Kontrahent składający zamówienie w e-Sklepie ma do wyboru kilka rodzajów płatności za towar: "Przedpłata", "Płatność On-line" oraz "Płatność przy odbiorze".

2.2.
Wybierając płatność typu "Przedpłata", kontrahent decyduje się na dokonanie przelewu bankowego odpowiedniej kwoty na konto Właściciela e-Sklepu.

2.3.
Wybierając "Płatność On-line" kontrahent decyduje się na jedną spośród płatności internetowych, jakie oferuje e-Sklep: płatność za pomocą przelewu elektronicznego lub płatność z wykorzystaniem kart płatniczych.
Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl.

2.4.
Wybierając "Płatność przy odbiorze", kontrahent decyduje się na zapłatę gotówką za towar wraz z kosztami wysyłki i pobrania należności wprost kurierowi dostarczającemu mu zamówiony towar lub na zapłatę gotówką za towar przy jego odbieraniu w Oddziale DIPOL - Kraków.

2.5.
Szczegóły płatności za zamówienie, które spełnia warunki obligujące firmę DIPOL do wystawienia dokumentu sprzedaży z adnotacją "Metoda Podzielonej Płatności", są omówione w oddzielnym dokumencie: Mechanizm Podzielonej Płatności - Jak kupować w DIPOLu, który stanowi część niniejszego Regulaminu.
3. Realizacja zamówienia.

3.1.
Po otrzymaniu zamówienia Magazyn Sklepu Internetowego niezwłocznie przystępuje do jego realizacji. O stanie realizacji zamówienia Kontrahent jest informowany za pomocą maila. Ponadto każdy Kontrahent ma możliwość podglądu swojego zamówienia i dowiedzenia się o stanie jego realizacji na stronie internetowej firmy DIPOL w zakładce Moje konto.

3.2.
Kontrahenci składający zamówienie z płatnością typu "Przedpłata" powinni niezwłocznie po złożeniu swojego zamówienia dokonać płatności. Będąc w trakcie finalizacji składania zamówienia Kontrahent może otworzyć i zachować plik zamówienia w postaci PDF, w którym podane są szczegóły konieczne do dokonania przedpłaty. Ponadto do pliku zamówienia lub, w wypadku dokonaniu już przez obsługę e-Sklepu rejestracji złożonego zamówienia w systemie magazynowo-księgowym, faktury pro-forma, Kontrahent ma zawsze dostęp w dziale Moje konto, w zakładce Zamówienia.
Przy tego typu zamówieniach do ich realizacji Magazyn Sklepu Internetowego przystępuje dopiero po otrzymaniu płatności. Czas oczekiwania na wpływ to 7 dni, licząc od dnia złożenia zamówienia. Po tym terminie zamówienie zostaje przesunięte do anulowania.

3.3.
Kontrahenci składający zamówienie typu "Płatność On-line" są przekierowywani na bezpieczną stronę operatora Dotpay.pl, gdzie wybierając jedną z możliwych form płatności mogą ją sfinalizować.
Jeśli Kontrahentowi nie uda się zrealizować płatności z powodu, np. niepoprawnego logowania się na konto bankowe, niewystarczających środków do dokonania zapłaty, cofnięcia się w nawigacji w przeglądarce internetowej przed finalizacją płatności, powinien on na stronie internetowej DIPOL w dziale Moje konto, w zakładce Zamówienia, klikając link Zapłać dotyczący tego zamówienia i uregulować płatność.
Przy tego typu zamówieniach do ich realizacji Magazyn Sklepu Internetowego przystępuje dopiero po otrzymaniu płatności. Czas oczekiwania na wpływ to 8 godzin, licząc od godziny złożenia zamówienia. Po tym terminie zamówienie zostaje przesunięte do anulowania.

3.4.
Wartość zamówienia z płatnością typu "Przy odbiorze ", z uwagi na regulamin firm kurierskich, nie może przekraczać 10 000 zł brutto.

3.5.
Od momentu wystawienia dokumentu sprzedaży w systemie magazynowo-księgowym (faktury, paragonu), a także ewentualnych jego korekt, kontrahent ma do nich dostęp w dziale Moje konto, w zakładce Faktury.
4. Anulowanie zamówienia.

4.1.
Istnieje możliwość anulowania złożonego zamówienia. W tym celu należy zadzwonić do Działu Obsługi Klientów pod nr telefonu 12 644 29 13, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.

4.2.
Nie ma możliwości anulowania zamówienia, które zostało już zrealizowane i jest w fazie wysyłki do Kontrahenta.

4.3.
Każde zamówienie ma termin ważności 7 dni od daty jego złożenia. Zamówienia z płatnością typu "Przedpłata" niezrealizowane z powodu nieuregulowania należności oraz zamówienia typu "Odbiór własny" będą automatycznie anulowane po upłynięciu 7 dni.

4.4.
Przy płatności "On-line" zamówienia będą automatycznie anulowane po ośmiu godzinach od ich złożenia w przypadku: wycofanie się kontrahenta z płatności przed jej sfinalizowaniem, braku spodziewanych środków w wyznaczonym terminie (8 godzin) lub braku pomyślnej autoryzacji przez Operatora płatności.
5. Czas realizacji.

5.1.
Właściciel e-Sklepu stara się, aby był on jak najkrótszy, jednak Magazyn Sklepu Internetowego nie pracuje w soboty i niedziele. Dlatego procedura obsługi zamówienia złożonego w piątek wieczorem, w sobotę lub niedzielę zostaje rozpoczęta dopiero w poniedziałek.

5.2.
Zamówiony towar jest wysyłany w ciągu 48 godzin od momentu rozpoczęcia procedury obsługi zamówienia.
6. Sposób dostawy przesyłki oraz opłaty za przesyłkę.

6.1.
Wysyłki są realizowane za pomocą firm kurierskich. Czas dostarczenia przesyłki przez kuriera to 1 - 5 dni.

6.2.
Towary, których gabaryty lub przestrzenność (np. maszty o długości powyżej 2,5 m, niektóre anteny) nie pozwalają na ich wysyłkę, są oznakowane na stronach e-Sklepu ikonką "Przekreślonej Ciężarówki" i adnotacją "Możliwy tylko odbiór osobisty towaru". Składając zamówienie na takie towary Kontrahent decyduje się na odbiór własny w siedzibie firmy DIPOL - Kraków.

6.3.
Wszystkie towary, których gabaryty, przestrzenność lub masa pozwalają na ich wysyłkę za pomocą firmy InPost - Paczkomaty są oznakowane na stronach e-Sklepu ikonką "Paczkomatu" i adnotacją "Możliwa wysyłka do Paczkomatu".
Szczegółowe informacje dotyczące wysyłek do "Paczkomatów" zostały opisane w oddzielnym dokumencie Zasady wysyłki towarów do paczkomatu Inpost, który jest integralną częścią tego Regulaminu.

6.4.
Szczegóły dotyczące opłaty za przesyłkę i ewentualne koszty pobrania należności zostają podane na zestawieniu w trakcie finalizacji składania zamówienia oraz na fakturze pro-forma.
Opłata za przesyłkę jednej paczki wynosi od 11,00 do 55,35 zł brutto, w zależności od jej masy i gabarytów.
Opłata za przesyłkę paletową to minimum 135,30 zł brutto. Zależy ona od masy i gabarytów zamówionego towaru.
Koszty pobrania to 3,69 zł brutto, niezależnie od wartości przesyłki.
7. Reklamacje.

7.1.
Wszystkie pozycje w ofercie objęte są gwarancją producenta. Okres gwarancji wynosi od 1 roku do 15 lat i jest uzależniony od rodzaju sprzętu oraz od producenta. Towary wyprzedażowe i poserwisowe objęte są roczną gwarancją.
Szczegóły dotyczące okresu gwarancji są umieszczone na karcie każdego towaru.

7.2.
Jeżeli po otrzymaniu przesyłki okaże się, że towar ma jakieś wady techniczne lub uszkodzenia mechaniczne powstałe podczas dostawy, ewentualnie występuje niezgodność zawartości przesyłki ze złożonym zamówieniem, należy postępować zgodnie z zasadami określonymi w Szczegółach dotyczących reklamacji.

7.3.
W przypadku uzasadnionej reklamacji produkt zostanie wymieniony na pełnowartościowy lub, jeśli nie będzie to możliwe, zostaną zwrócone pieniądze wraz z kosztami wysyłki. Przy reklamacji należy podać numer rachunku bankowego, na które mają trafić pieniądze przy ewentualnym ich zwrocie.
8. Odstąpienie od umowy sprzedaży towaru.

8.1.
Kontrahent ma prawo do odstąpienia od umowy, czyli dokonania zwrotu kupionego za pośrednictwem e-Sklepu towaru, bez względu na przyczynę, w ciągu 14 dni od daty doręczenia przesyłki.
Dotyczy to zakupu realizowanego wysyłkowo, dokonywanego przez Kontrahenta detalicznego (konsumenta), nie dotyczy to natomiast podmiotów gospodarczych (firm).

8.2.
Kontrahent ma prawo rozpakować zakupiony towar i sprawdzić, czy spełnia jego oczekiwania.

8.3.
Zwrot zostanie przyjęty pod warunkiem, że towar nie nosi śladów użytkowania wynikłych z przekroczenia prawa kupującego opisanego w punkcie 8.2. i znajduje się w oryginalnym i niezniszczonym opakowaniu.

8.4.
Zwracany towar należy wysłać do Właściciela e-Sklepu na własny koszt. Do przesyłki należy dołączyć kopię dokumentu zakupu otrzymanego z towarem oraz wypełnione i wydrukowane Oświadczenie konsumenta o odstąpieniu od umowy sprzedaży towaru. Druk oświadczenia dostępny tutaj.

8.5.
Jeśli kontrahent zwraca towar, za który zapłacił jednym ze sposobów płatności "On-line", Właściciel dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył kontrahent, chyba że kontrahent wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Zwroty i korekty cen towaru.

9.1.
W przypadku, gdy zakup w e-Sklepie został dokonany przez Kontrahenta będącego podmiotem gospodarczym, może on zostać zwrócony sprzedawcy, po uprzednim uzgodnieniu.
Uzgodnienie zwrotu towaru Kontrahent jest zobowiązany dokonać ze swoim opiekunem, przydzielonym przez operatora e-Sklepu.

9.2.
Zwrot może zostać przyjęty pod warunkiem, że towar nie nosi śladów użytkowania wynikłych z przekroczenia prawa kupującego opisanego w punkcie 8.2. i znajduje się w oryginalnym i niezniszczonym opakowaniu.

9.3.
Uzgodniony z opiekunem zwrot należy dokonać przez wysyłkę do Właściciela e-Sklepu na własny koszt. Do przesyłki należy dołączyć kopię dokumentu zakupu otrzymanego z towarem oraz wypełniony i wydrukowany Protokół korekty do faktury. Druk protokołu dostępny tutaj.

9.4.
O akceptacji lub odmowie zwrotu Kontrahent zostanie powiadomiony niezwłocznie po dotarciu zwracanego towaru do sprzedawcy.

9.5.
Jeśli pomiędzy Kontrahentem i jego opiekunem uzgodniono korektę cen kupionych wcześniej towarów, Kontrahent winien wysłać na adres Właściciela e-Sklepu wypełniony i wydrukowany Protokół korekty do faktury. Druk protokołu dostępny tutaj.

9.6.
Jeśli kontrahent zwraca towar, za który zapłacił jednym ze sposobów płatności "On-line", Właściciel dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył kontrahent, chyba że kontrahent wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
10. Polityka prywatności.

10.1.
Administratorem danych, w tym Danych Osobowych Kontrahenta jest Właściciel e-Sklepu.

10.2.
Pełne informacje na temat przetwarzania danych znajdują się w dokumencie Polityka Prywatności.
11. Dokumenty w postaci elektronicznej.

11.1.
W dziale Moje konto Kontrahent ma dostęp do swoich zamówień, faktur pro-forma oraz faktur przedstawionych w postaci elektronicznej - plików PDF.

11.2.
Wszystkie faktury pro-forma oraz faktury są plikami zaopatrzonymi w elektroniczny podpis - Certyfikat wydany Właścicielowi e-Sklepu przez Centrum Certyfikacji.

11.3.
Kontrahent chcąc mieć możliwość sprawdzenia autentyczności tych dokumentów musi zainstalować na swoim komputerze wspomniany Certyfikat.
Proces instalacji opisany został w dokumencie Instalacja certyfikatu dokumentu.